اعلام نتایج قطعی آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم (۲ مرداد ۱۴۰۳) بازداشت در مدینه به‌خاطر غزه | روحانی مشهدی از ماجرای دستگیری خود در عربستان، در ایام حج امسال می‌گوید وامی قطره‌چکانی برای بازنشستگان | سهم ناچیز بازنشستگان تامین اجتماعی مشهد و خراسان رضوی از وام ۳۰ میلیونی ویروس جدید «نیپا» جنوب هند را در حالت آماده‌باش قرار داد + ویدئو آنتی بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از استاندارد جهانی تجویز می‌شود خراسان رضوی پیشرو در شناسایی و اهدای عضو در کشور | اهداکنندگان مرگ مغزی به ۳۲۴ بیمار نیازمند به عضو، زندگی دوباره بخشیدند تقریباً تمام افراد بالای ۶۵ سال مبتلا به آب‌مروارید می‌شوند آزمون تعیین رشته مجدد، برای کدام دانش‌آموزان برگزار می‌شود؟ کاهش نسبی دمای هوای برخی مناطق کشور از اواسط هفته آینده (۲ مرداد ۱۴۰۳) متن دقیق آیین‌نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان چیست؟ | واریز مبلغ ماهانه یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری و لشکری و صندوق فولاد انتقال زائران اربعین از شلمچه با ناوگان ایرانی امکان پذیر شد هوای کشور گرم‌تر می‌شود (یکم مرداد ۱۴۰۳) افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته
سرخط خبرها

یک نیم‌روز با بال شکستگان طبیعت | پرندگانی که شاید دیگر پرواز را به خود نبینند

  • کد خبر: ۶۰۰۵۲
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
یک نیم‌روز با بال شکستگان طبیعت | پرندگانی که شاید دیگر پرواز را به خود نبینند
هرکدام قصه‌ای دارند، قصه‌ای پرغصه از روزهایی که پشت سر گذاشته‌اند؛ از دامی که صیاد آن‌ها را گرفتار کرده است تا قفسی که بال‌وپر پروازشان را کور کرده است، آن‌قدر کور که شاید دیگر پرواز را به خود نبینند!

جانقربان| شهرآرانیوز- هرکدام قصه‌ای دارند، قصه‌ای پرغصه از روزهایی که پشت سر گذاشته‌اند؛ از دامی که صیاد آن‌ها را گرفتار کرده است تا قفسی که بال‌وپر پروازشان را کور کرده است، آن‌قدر کور که شاید دیگر پرواز را به خود نبینند!


تیمارگاهی برای یک عمر

اینجا بوستان هفت‌حوض است، منطقه‌ای جذاب برای گردش و کوهنوردی که در گوشه‌ای از آن تیمارگاهی برای پرندگان شکاری احداث شده است؛ جایی برای درمان عقاب‌ها، جغدها و شاهین‌هایی که بی‌هیچ جرمی زندگی طبیعی از آن‌ها ربوده شده و با خودخواهی محض به یک تفریح به‌نام نگهداری به‌عنوان حیوان خانگی تبدیل شده و پرنده شکارچی در اوج پرواز را کنج خانه محبوس کرده است!

 

 

تلخی ماجرا، سرگذشت شاهین کوچکی است که با وجود آموختن پرواز و زنده‌شدن دوباره، پرهایش قفس را به آزادی ترجیح می‌دهد، چون شکارکردن را نیاموخته و از جوجگی در قفس بوده است!
تلخ‌تر ماجرای جغد روپوشیده‌ای است که دیگر هرگز نمی‌تواند پرواز کند؛ دلیل شکستگی بالش کاملا مشخص نیست، اما درحال فرار از یک خطر این اتفاق برایش رخ داده است و حالا به‌دلیل گذشت زمان و جوش‌خوردن ناصحیح بال، دیگر آسمان را تجربه نخواهد کرد.

 

 

و این شاهین هم که نگاهش پر از معنی است، از همان دست‌پرورده‌های خانگی است که به‌جای خوی وحشی، مانند یک مرغ عشق نازپروده شده است و از هیچ انسانی نمی‌ترسد. این پرنده را هم به‌تازگی به اینجا آورده‌اند و یک‌سالی زمان می‌برد تا بال‌هایش دوباره در بیاید، اما از توهمی نجات یافته است! توهم زنی که با کمبودهای عاطفی این پرنده را دست‌پرورده کرده و اگر بگویم سبک زندگی‌اش را دگرگون کرده است، بیراه نگفته‌ام!

 

 

باشگاه پرنده‌نگری

بعد از قصه پرغصه تیمارگاه پرندگان شکاری، باشگاه پرنده‌نگری کمی کام ما را شیرین می‌کند و تصور باطل اینکه شاید روزی آن پرندگان پروبال‌بریده هم به دامن این طبیعت بازگردند، خوش‌حالمان می‌کند. به‌گفته علی مهدوی، مسئول باشگاه پرنده نگری هفت حوض مشهد، در این باشگاه علاقه‌مندان با لنز و دوربین همراه با یک راهنما به دامن طبیعت هفت‌حوض می‌روند و در سکوت میهمان چهچهه و قامت زیبای انواع پرندگان بومی و مهاجر این منطقه می‌شوند؛ پرندگانی که دیدن و شنیدن صدای آن‌ها در اکوی طبیعت دل را شاد می‌کند.
البته که لانه‌گزینی‌شان هم جالب است که به‌علت چشم ناپاک شکارچیان از توضیح بیشتر آن می‌پرهیزم و اشتیاق دیدار آنچه گفته شد را در میزبانی هفت‌حوض وعده می‌دهم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->